לשחק

ללמוד

להצליח!

אסטרטגיות למידה דיסקלקוליה

אחת מלקויות הלמידה המוכרות היא דיסלקסיה. מקור המושג הוא בשפה היוונית ופירושו הפרעת קריאה. כאשר ילד או מבוגר סובלים מלקות למידה כזו או אחרת, מדובר בדרך כלל בלקות מולדת שמקשה עליהם לעבד תהליכים של עיבוד מידע, ניתוחו וארגונו בכל מה שקשור לכישורי שפה הכרוכים בקריאה וכתיבה. מדובר כאמור בלקות מולדת שמקורה נוירולוגי. לא ניתן להעלים את הדיסלקסיה אך חשוב לאבחן אותה מוקדם ככל האפשר ולהתאים דרכי התמודדות בהתאם למידת חומרתה. אחת מלקויות הלמידה הקשורות לדיסלקסיה היא דיסקלקוליה וכאן הקושי מתמקד בעולם המתמטי, בכתיבת ספרות בסדר הנכון, זכירת לוח הכפל ועוד. אסטרטגיות למידה דיסקלקוליה נועדו להקל על הסובלים מהלקות ולשפר את איכות חייהם.

סימפטומים לדיסקלקוליה:

כאמור, עירנות היא שם המשחק ואם הבחנתם שילדכם מתקשה לעמוד ברמת ההישגים הכיתתית למרות שהוא אינטילגנטי, לפתור תרגילי חשבון בשל קושי בתפיסת כמויות, לכתוב ספרות בסדר הנכון או מימין לשמאל כנדרש, לזכור את לוח הכפל או לחשב חישובים מתמטיים אחרים, סימן שחשוב לקחת אותו לאבחון כמה שיותר מוקדם. לגדול עם דיסקלקוליה פירושו סבל מתמשך בגיל הילדות בבית הספר וגם הלאה כאשר הילד הפך לאדם מבוגר. לקות למידה שלא טופלה בילדות היא אבן נגף רצינית גם בשל חוסר היכולת להתגבר על הליקוי וגם בשל ההשלכות על הערך והביטחון העצמיים של הילד ולימים האדם הבוגר. אם הילד מאובחן כסובל מדיסקלקוליה יורכב עבורו טיפול מותאם אישית שיביא שיפור משמעותי לחייו.

אסטרטגית למידה במתמטיקה כשיטת טיפול

במכון מסיק, שהוקם על ידי אילנה מסיקה, דוקטורנטית לחינוך המתמחה בנוירו-פדגוגיה, תמצאו גישה ופתרונות חדשניים ברוח התקופה לבעיה הנפוצה של לקויות הלמידה על סוגיה. הגישה הרווחת במכון מסיק מתבססת על לימוד חווייתי מבוסס משחק אשר מקל על הילדים ומשלב להם הנאה ואפקט חיובי בתהליכי הלמידה. צבירת חוויות חיוביות משקמת את הדימוי העצמי של הילד ואת תחושת המסוגלות. קיימות מספר שיטות של אסטרטגיות למידה במתמטיקה אשר מאפשרות לילדים להגיע למצב של יכולת חישוב מתמטית של תרגילים בחשבון והבנת סוגיות כמותיות.

מכון מסיק מציע: אסטרטגיות למידה דיסקלקוליה

מכון מסיק שהקמתי, שם דגש על סביבת לימוד חדשנית המותאמת לרוח התקופה, בעבודה בקבוצות המיועדות לתת מענה לתלמידים בעלי רמות ידע ויכולות שונות או לחלופין בעלי נטייה טבעית לתחום כזה או אחר. חשיבות הלמידה המבדלת השמה דגש על כל תלמיד ורואה אותו באופן פרטני קריטית לשיקום היכולות של הילדים והדימוי העצמי שלהם. רק כך יוכלו לחוות טעמה של הצלחה וישאפו להישגים נוספים. סביבת לימוד מבוססת משחק היא דרך מצוינת לחבב על הילדים את שיטות תהליך הלמידה ולהפוך אותו ממשימה מפרכת למשחק חווייתי.

מכון מסיק אתכם ולמענכם

אז אם אתם או ילדיכם אובחנתם בדיסקלקוליה, אסטרטגיות למידה במתמטיקה או אסטרטגיות למידה דיסקלקוליה בשיטות שלנו הן המענה הנכון והאמיתי עבורכם. מחפשים דיסלקסיה אסטרטגיות למידה ? הגעתם למקום הנכון. כאן נקשיב לכם, נאבחן באופן יסודי ומקצועי ונתאים את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר לכל מקרה לגופו. כל שעליכם לעשות הוא לפנות אלינו דרך האתר או בשיחת טלפון ומשם ואילך נלווה אתכם ותהיו בידיים טובות עד להשגת היעד. בהצלחה.

מאמרים נוספים

אסטרטגית למידה ניהול זמן

יש דבר אחד מרכזי שגורם לפערים הכי גדולים בין התלמידים המצטיינים לבין אלו שמתקשים לענות על שאלות הפשוטות ביותר – אסטרטגיות למידה.  יצירת אסטרטגית למידה

קרא עוד »

משחקים לדיוק בקריאה

הדבר החשוב ביותר על מנת להגיע ליכולות למידה גבוהות היא לדעת כיצד אפשר להנות מתהליך של למידה. ילדים תמיד יעדיפו לעשות משהו שמספק להם הנאה

קרא עוד »

שיפור דיוק בקריאה

אחד הכלים החשובים ביותר ללמידה היא יכולת קריאה טובה. שטף ודיוק בקריאה מאפשר לתלמיד לקלוט יותר חומר בפחות זמן וגם מקנה לא ביטחון בקריאה דבר

קרא עוד »

מודעות פונולוגית בגן הילדים

מהי בכלל מודעות פונולוגית? מדובר במודעות של הילד ליחידות הצליליות (פונמות) שמרכיבות מלים. עקרונית מלים מורכבות משני סוגי פונמות: עיצורים ותנועות. כדי להיות במודעות פונולוגית

קרא עוד »

הבנת הנקרא כיתה א

הבנת הנקרא מתארת את הקשר ההכרחי בין מלים כתובות למשמעויות שלהן ואף ליכולת להגיע לתובנות ומסקנות בעת קריאתן. ללא מיומנות של הבנת הנקרא אין ערך

קרא עוד »