לשחק

ללמוד

להצליח!

הבנת הנקרא כיתה א

הבנת הנקרא מתארת את הקשר ההכרחי בין מלים כתובות למשמעויות שלהן ואף ליכולת להגיע לתובנות ומסקנות בעת קריאתן. ללא מיומנות של הבנת הנקרא אין ערך לקריאה כשלעצמה. בבתי הספר, מתרגלים הבנת הנקרא כיתה א וממשיכים לעלות ברמה עם הטיפוס בסולם הכיתות משנה לשנה. כאשר קיימת בעיה של הבנת הנקרא כיתה א ו/או גם בהמשך, נפתח פער בהתקדמות בלימודים של הילד עם שכבת הגיל שלו, הישגיו דלים ובטחונו העצמי נפגע. מסיבות אלה חשוב מאד לאבחן מוקדם ככל האפשר בעיה בהבנת הנקרא ולטפל בה.

כיצד מאבחנים בעיות בהבנת הנקרא?

כאשר ילד מצליח טכנית לקרוא טקסט אך אינו מבין את משמעותו וזקוק לקרוא אותו שוב ושוב כנראה שמדובר בקושי בהבנת הנקרא. קושי בהבנת הנקרא מתבטא ברמות שונות שבאות לידי ביטוי במספר הפעמים שהילד צריך לקרוא מילה כדי להבין את משמעותה, או לחלופין כאשר הוא מבין את משמעותה הבסיסית של המילה אך מתקשה ליישמה בתהליך הלימודי, להסיק מסקנות לגביה ועוד. כדי להגיע להבנה עמוקה ולא שטחית של המילה הכתובה, על הילד לעבור תהליך קוגניטיבי של חיבור בין הסימנים הגרפיים של האותיות, צירופם למלים והענקת משמעות.

טיפול בקשיים בהבנת הנקרא:

אצלנו, במכון מסיק, אנו נאמנים לקו הטיפולי שלנו הדוגל בהתאמת טיפול אישית לכל אדם על פי צרכיו, חולשותיו וחוזקותיו בדרך של משחקי למידה. משחקי הלמידה שלנו מתקדמים ומתאימים למאה העשרים ואחת בגישה ובתכנים. העבודה עם הילדים מתבצעת בקבוצות קטנות המאפשרת התייחסות אינדיווידואלית לכל ילד ושימת דגש על קשייו הספציפיים. חוויה חיובית ומתקנת שעובר ילד עם בעיות הבנת הנקרא כיתה א, הבנת הנקרא כיתה ב, הבנת הנקרא כיתה ג, הבנת הנקרא כיתה ד או הבנת הנקרא כיתה ה (כיתות בית הספר היסודי) מעצימה את בטחונו העצמי, משפרת פלאים את יכולותיו ומשחררת אותו מסטיגמות שליליות בעיני עצמו.

לא לסבול, להגיע לטיפול!

אז אם שמתם לב לקיומה של בעיה בהבנת הנקרא אצל ילדכם, בכל גיל שהוא, זכרו שקיימת דרך לעזור לו. אנו מעמידים לרשותכם אופציה נפלאה לטפל בלקות, כזו שתתחבב על הילד והוא ישתף פעולה בשמחה ובהנאה. ניתן ליצור עמנו קשר דרך האתר באונליין או להתקשר אלינו טלפונית. נציג שלנו זמין עבורכם 24/7 ומרגע שתפנו אלינו היו סמוכים ובטוחים שאתם בידיים טובות, מקצועיות, מנוסות ואמפאתיות. נשקיע בילדיכם את כל אשר ביכולתנו בכל מובן עד להשגת התוצאות המבוקשות.

מאמרים נוספים

אסטרטגית למידה ניהול זמן

יש דבר אחד מרכזי שגורם לפערים הכי גדולים בין התלמידים המצטיינים לבין אלו שמתקשים לענות על שאלות הפשוטות ביותר – אסטרטגיות למידה.  יצירת אסטרטגית למידה

קרא עוד »

משחקים לדיוק בקריאה

הדבר החשוב ביותר על מנת להגיע ליכולות למידה גבוהות היא לדעת כיצד אפשר להנות מתהליך של למידה. ילדים תמיד יעדיפו לעשות משהו שמספק להם הנאה

קרא עוד »

שיפור דיוק בקריאה

אחד הכלים החשובים ביותר ללמידה היא יכולת קריאה טובה. שטף ודיוק בקריאה מאפשר לתלמיד לקלוט יותר חומר בפחות זמן וגם מקנה לא ביטחון בקריאה דבר

קרא עוד »

מודעות פונולוגית בגן הילדים

מהי בכלל מודעות פונולוגית? מדובר במודעות של הילד ליחידות הצליליות (פונמות) שמרכיבות מלים. עקרונית מלים מורכבות משני סוגי פונמות: עיצורים ותנועות. כדי להיות במודעות פונולוגית

קרא עוד »

הבנת הנקרא כיתה א

הבנת הנקרא מתארת את הקשר ההכרחי בין מלים כתובות למשמעויות שלהן ואף ליכולת להגיע לתובנות ומסקנות בעת קריאתן. ללא מיומנות של הבנת הנקרא אין ערך

קרא עוד »