מרכז הידע

מרכז הידע

מודעות פונולוגית

היכולת לשמוע מילה ולהתרכז במבנה הצלילי שלה, היא כוללת מיומנויות הכרוכות בהכרה של צלילי השפה כמו: חריזה, זיהוי צליל פותח, זיהוי צליל סוגר, חלוקת מילים לצלילים, מניפולציה על המילים, ולצד זה חשוב שהילדים יכירו את האותיות ואת הצלילים שלהם.

הוראה דיפרנציאלית

מתן מענה מותאם ללומדים מגוונים בעלי רמות ידע ומיומנויות שונות, בעלי שאיפות ונטיות שונות, לרוב בתוך כיתה או קהילת לומדים. מטרת ההוראה והלמידה הדיפרנציאלית היא ייעול הלמידה והפיכתה לאפקטיבית יותר לכל לומד, מבלי לוותר על היתרונות שבכיתה הטרוגנית. כדי לממש שיטות הוראה דיפרנציאלית בכיתה, על המורה למפות את ההישגים של כל לומד ולומדת, להכיר את אסטרטגיות הלמידה והרגלי הלמידה שלהם וכן להכיר את נטיותיהם ואת רצונותיהם. כאשר הלומד נמצא במודל של למידה דיפרנציאלית, הוא חייב להיות עצמאי. ההוראה הדיפרנציאלית מבקשת להתאים עצמה לכל לומד, ועם מימושה – הוא אחראי להתקדם בלמידה בכוחות עצמו. עליו לבחור את אופי הלמידה שמתאים לו, להתמיד בקצב עבודה וליישם מיומנויות חשיבה גבוהות. הלומד יידרש לעבוד על המיומנויות המאתגרות יותר עבורו, ולהשתפר בתחומים בהם הוא חלש יותר.

למידה מבוססת משחק

סוג למידה המשתמשת במשחק ככלי להעברת והטמעת התכנים הרצויים. ידוע כי משחקים שימשו ככלי למידה מזה זמן רב. שילוב של משחק בלמידה תורם למוטיבציה, להנאה ולעניין של הלומדים כמו גם של המלמדים. למידה דרך משחק נתפסת כיעילה מאחר שהיא מזמנת למידה טבעית, והמטרות הלימודיות מושגות בה בדרך עקיפה.

למידה מרווחת

למידה מרווחת היא למידה בסשנים שחוזרים על עצמם, עם מרווחים בתוך הסשן ו/או ביניהם. נמצא שלמידה מרווחת יעילה יותר מאשר למידה צפופה – קצב היצירה של הזיכרון הוא מהיר יותר וזמן ההחזקה שלו ארוך יותר. התופעה הזאת נקראת  spacing effect – אפקט הריווח.

(Gerbier & Toppino, 2015).

נוירו-פדגוגיה

תחום הקושר בין חקר מדעי המוח לשדה החינוכי והפדגוגי. בתחום זה נעשו מחקרים הקושרים את שדות המדע הנוירו-קוגניטיבי, הנשענים על מדעי העצב והפסיכולוגיה, ושדה החינוך ומיישמים את ממצאי חקר המוח בעבודת הכיתה, בהוראה ובלמידה.

דופמין

דופמין הוא שליח כימי מרכזי במוח. הדופמין מופרש גם במצבי עונג והצלחה כחלק ממערכת חיזוק. מערכת מופלאה זו גורמת לנו לחזק התנהגות שרצויה לנו ולקדם אותנו אל המטרה. מערכת החיזוק פועלת במסלולים העצביים במוח היוצרים תחושה של עונג, מוטיבציה וריכוז. כאשר יש לנו עניין או רצון להצליח במשימה אנחנו מפרישים דופמין והפרשת הדופמין מגבירה את המוטיבציה שלנו והקשב וכמובן העונג מההצלחה.

צרו קשר

למידע נוסף על סדרת המשחקים הלימודיים - השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

0
    0
    סל קניות
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      חישוב משלוח