שאלות ותשובות לקוחות פרטיים – הורים וגננות

שאלות ותשובות לקוחות פרטיים – הורים וגננות

אומנם המילה נשמעת מאוד מקצועית אך למעשה הפרוש שלה ומה שהיא מייצגת מאוד פשוט.

מודעות פונולוגית היא היכולת לשמוע מילה ולהתרכז במבנה הצלילי שלה, היא כוללת מיומנויות הכרוכות בהכרה של צלילי השפה כמו:

חריזה, זיהוי צליל פותח, זיהוי צליל סוגר, חלוקת מילים לצלילים, מניפולציה על המילים, ולצד זה חשוב שהילדים יכירו את האותיות ואת הצלילים שלהם.

מחקרים רבים מראים:

מודעות פונולוגית היא תנאי מקדים והכרחי להצלחה בלימוד הקריאה, ילדים בעלי מודעות פונולוגית רכשו את הקריאה ביתר קלות מאחרים.

החוקרים קוזומינסקי ל. וקוזומינסקי ראו בממצאי המחקר שלהם כלי ניבוי – על סמך מבחני המודעות הפונולוגית ניתן יהיה לנבא הצלחה בקריאה בפרט ובלימודים בכלל.

מסקנות המחקר:

אימון פונולוגי בזמן קצר משפיע על רכישת המודעות הפונולוגית וכתוצאה מכך יכול למנוע קשיי קריאה בעתיד.

התערבות מוקדמת תשפר את המיומנות הפונולוגית של הילדים הקטנים, ועל ידי כך תסייע בהקטנת חומרתה  של הדיסלקציה.

בערכת המשחקים מצליל למילה פישטתי את ההוראות של המשחקים וההסברים של המשחקים בצורה מאוד ברורה ופשוטה ובנוסף צרפתי הסברים מאוד מדויקים המסבירים בפשטות כיצד ניתן לשחק עם כל משחק ומהו הסדר הנכון לעבור ולהתקדם מצליל למילה

לכאורה נראה שהכל קשור באינטליגנציה, אך מחקרים מלמדים שאין קשר בין רמת האינטליגנציה של הילד ובין היכולת הפונולוגית שכן הפונולוגיה נשענת על ההתפתחות של הצלילים שאינה קשורה בהכרח לרמת האינטליגנציה של הילד. מה שמסביר שגם ילדים בעלי אינטליגנציה גבוהה עלולים לגלות קשיים ברכישת הקריאה.

באיזה גיל ניתן להתחיל להשתמש בערכת הלימוד של סדרת  המשחקים "מצליל למילה"

ככלל, ערכות המשחק מיועדות לילדים בגילאי גן החובה, אולם, במקרים מסוימים, ניתן בהחלט להתחיל לשחק גם עם ילדים בשכבת הגיל של טרום חובה או בכיתה א', שכן המשחקים בערכת הלימוד של סדרת "ללמוד, לשחק, להצליח" אינם מיועדים לשכבת גיל ספציפית, אלא לילדים שנדרשים להקניית המודעות הפונולוגית, כשהגיל אינו משחק תפקיד ביכולתם לשחק את המשחק.

אנחנו נשאלים את השאלה הזו הרבה, שכן, לכאורה, בעת שימוש בערכה, ההורה נכנס כאן ל"נעליה" של הגננת. ובכן, לא, אין שום צורך בידע מוקדם, הכשרה פדגוגית או תעודת הוראה, כל ערכה בסדרה מכילה הוראות משחק מפורטות, המסבירות בדיוק רב, כיצד ניתן להפיק את המרב מכל משחק המצוי בערכה. וכן לכל המשחקים מצורפים סרטוני הדרכה.

בוודאי, הערכות מיועדות לשימוש ביתי, ולכן, כל ערכה כזו מאפשרת לכם, ההורים, לשחק – ללמוד עם הילד ואפילו עם אחיו הבוגרים, ובהמשך ללמד אותו ואת חבריו לשחק במשחקים השונים ולהניח להם לשחק (וללמוד) להנאתם, מבלי שתצטרכו להיות מעורבים.

המשחקים מתאימים למנעד רחב מאוד של ילדים.

הם מתאימים לילדים שרכשו את המודעות הפונולוגית, לילדים שבתהליך וגם לילדים שמזהים אצלם ליקוי שפתי או קשיים ברכישת הקריאה. המשחקים פותחו כך שכל ילד יפיק את המירב בהתאם לרמתו, בנוסף ישנן מיומנויות נוספות למיומנויות של המודעות הפונולוגית כמו העשרת אוצר המילים, פיתוח כישורים חברתיים, חיזוק הזיכרון ועוד

ובזמן הזה של המסכים המשחקים מאפשרים מימד אחר של קשר עם בני המשפחה כולל סבא או סבתא.

בערכת מצליל למילה יש את כל מה שהילד צריך כדי להיות מוכן לקריאה בלי מאמץ ותוך כדי משחק אתם מעניקים לילד שלכם יתרון שמבטיח כניסה חלקה לבית הספר, ומעבר לתכנים המשחקים תורמים לזמן איכות עם הילד, מבוגרים נוספים במשפחה יכולים לשחק עם הילד מסבא וסבתא, האחים הבוגרים ואפילו השמרטפית.

חשוב מאוד להקריא לילדים סיפורים זה מעשיר את שפתם, אך למרות חשיבותם אין הם מקדמים את הפונולוגיה ואת רמת המוכנות של הילדים לרכישת הקריאה.

צרו קשר

למידע נוסף על סדרת המשחקים הלימודיים - השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

0
    0
    סל קניות
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
      חישוב משלוח